Jangan Takut Hidup di Dunia Ini....

Assalamualaikum....

bila bercerita tentang hidup ni kan,memang rasa takut tu ada...
Lagi2 bila kena musibah...memang rasa macam nk bunuh diri pun ade...hahah...
tapi,sebagai umat Isalm...yang perlu kita takut tu cuma Allah SWT...

Nak dijadikan cerita, saya ni pun bukan hidup senang pun...lagi2 bila nak berangkat jauh2 nanti bulan 9 nanti...haha....cuba kita renungkan sedalam2nya walaupun hanya lima minit...
-aku ni jahat... = kenapa aku jadi macam ni?
-aku banya buat maksiat ni! = sampai bila aku nak jadi macam ni?
-aku takut la orang nak apa2kan aku = dengan sape aku mesti takut?
-malas la aku baca al-Quran... = apa yang membantu aku nanti kt akhirat?
-aku ada je awek nak ngadu masalah aku... = sape yang betul2 harus aku meminta?
-aku taknak hidup dah... = kenapa Allah ciptakan aku kt dunia ni?

ha...tu antara soalan yang harus anda semua jawab dalam hati masing2...semua jawapan anda nanti adalah berdasarkan berapa peratus anda mengharap pada Allah SWT ....=)

wahai sahabat2 ku sekalian...
apa yang berlaku kt dunia ni semua dah ditentukan oleh Allah SWT...kita sebagai umat Nya kena la tabah hadapi  semua cabaran tu...kalau la kita takut dengan hidup kita, jadilah kita dalam kalangan masyarakat jahliyah yang dahulunya mereka yang takut akan selalu ditindas...

berubah lah wahai sahabat2...
Assalamualaikum...

Comments

Popular posts from this blog

Karangan STPM - Faktor-faktor hilang semangat kejiranan (isi)

Geografi Alam Sekitar Fizikal -Bahangan Matahari,Bahangan bumi,proses-proses yang terlibat dalam imbangan Haba

Karangan STPM - Kepentingan Sukan (isi)