nak berubah bukan senang =)


sebelum berhijrah....

lelaki A : yo bro..!wassup?
lelaki B : huyoo...bro, new hairstyle la bro....memang lu muka rempit la derr.. =D
lelaki A : well, aku memang rempit pown...eh, mana awek aku?
wanita A: I kt sini la u....woow...handsome la u ni...I like!
lelaki A : u pun sexy jugak, jom I bawak u naik motor I ni....
wanita A: jom...kita ronda2 ye baby.... =D
lelaki B : wah! mau bikin aksi panas ka?

selepas berhijrah....

lelaki A : Assalamualaikum...B, dah lama tak jumpa kau...kau sihat ke?
lelaki B : wa sihat je bro...eh, yang lu bagi salam, pakai kopiah jubah bagai ni dah kenapa?lu dah kena sampuk eh?
lelaki A : haha...xde la B...aku ni banyak dah buat dosa...sekarang aku nak taubat la...tak buat lagi kerja2 macam dulu lagi....aku harap kau pun camtu la B....
lelaki B : e'eleh....nak sekolahkan aku la sangat...kau tu pun sama cm aku jugak bro...xyah alim sangat la....
wanita C : hey!ape yang kecoh2 ni....?eh, you rupanya A....dah jadi ustaz sekarang....hahaha!!!
lelaki A : haha...xde la C...aku dah berubah lah....maafkan aku atas kesalahan aku selama ni kt korang berdua....
wanita C : dah la u....u tak sesuai la pakai kopiah jubah segala ni....muka u elok jadi mat rempit je....baru syok...!
lelaki A : haha...xpelah...aku harap korang berdua berubah lah....muka aku memang rempit, tapi tu tak halang aku untuk berubah....
wanita C : jomlah B...malas pulak aku nak dengar dia ceramah...blah la kau...

bukan senang bila kita dah berubah....kita makin diuji dengan pelbagai dugaan...antaranya kawan2 silam kita...muslimin dan muslimat,  bersedialah...

::Allah Maha Bijaksana, mampu mencipta manusia dengan pelbagai rupa::

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Karangan STPM - Faktor-faktor hilang semangat kejiranan (isi)

Geografi Alam Sekitar Fizikal -Bahangan Matahari,Bahangan bumi,proses-proses yang terlibat dalam imbangan Haba

Karangan STPM - Kepentingan Sukan (isi)