MUJAHADAH

assalamualaikum dan selamat pagi :)

pagi yang hening ditemani dengan hujan rahmat yang membasahi bumi tarbiyah, diselangi dengan alunan lagu retro dan rock kapak yang bertajuk Cinta Melankolia, dan juga beberapa ketul nugget.

Ni saya ada cerita sikit lah. Ala sikit je, cuma nak menggambarkan satu kebaikan. Baik, mula dengan botol yang berada di hadapan saya, peranannya adalah untuk menampung sejumlah air. Kedua, bumbung yang dibina untuk menghalang cahaya panas matahari dan juga hujan. Ketiga, seekor kucing yang mengecikkan mata dia lepas tu naik meja, cuba nak rembat aku punya nugget...hahahaha

Sememangnya kita di dunia ini dicipta berpasang-pasang. Eh, ni bukan topik cintan cintun hokeh!!!hahaha..tak kisah lah dengan apa je perkara, jangan ada perasaan sombong dalam hati, sebab kita berjaya pun adalah daripada bantuan Allah SWT yang disandarkan kepada orang sekeliling kita.

I think that what i did in my life is a one of tarbiyah to myself. Yeah, some sort of things I did was a bad things, but we always have a chance to repent, right? Yup, memang susah nak jadi baik, tapi nak ke arah kebaikan itu, dalam hati, kena pasakkan MUJAHADAH.

p/s: Ramadhan nak dekat dah, yang belum ganti puasa tu, mohon ganti cepat! hahahaha

AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN :)


Comments

Popular posts from this blog

Karangan STPM - Faktor-faktor hilang semangat kejiranan (isi)

Geografi Alam Sekitar Fizikal -Bahangan Matahari,Bahangan bumi,proses-proses yang terlibat dalam imbangan Haba

Karangan STPM - Kepentingan Sukan (isi)